Skovbrynet Skole -en international profilskole.

På Skovbrynet Skole har vi en international profil. Det betyder, at vi i mange forløb helt fra 0. til 9. klasse arbejder med udsyn. Vi har som mål at forberede vores elever bedst muligt til at være verdensborgere i en mere og mere global verden.
Vi blev i 2019 Verdensmålsskole, hvilket betyder, at vi har forpligtet os på at synliggøre for vores elever, hvilke verdensmål FN har sat, samt tydeliggøre hvordan vi selv kan bidrage til at opnå disse mål. Arbejdet med verdensmålene er bare én af de vinkler, som vi bruger til at have internationalt udsyn.

I de mindre klasser arbejder vi særligt med at sammenligne børns levevilkår i Danmark med børns levevilkår i andre lande. Her kommer vores multikulturelle elevgruppe os til gode, da mange forældre er mere end villige til at bidrage til at udvide vores og elevernes horisont.

I de større klasser bliver samarbejdet mellem vores skole og skoler i andre lande mere og mere tydeligt. Vi har en fast rejse på 7. årgang, hvor vi besøger Skotland og ser hvordan de går i skole dér, og samtidig har muligheden for at sammenligne elementer fra vores skønne land med Skotlands fantastiske natur. Et emne, som er vigtigt i de naturvidenskabelige fag.

Vores samarbejde med forskellige lande betyder masser af besøg fra elever, lærere og ledelser fra andre lande, som kommer på besøg i Go Global. Go Global er endnu et tiltag, som vi har på Skovbrynet Skole. Go Global er en linje, som vi tilbyder eleverne på 7. – 9. årgang. Her kan man vælge en fagpakke indeholdende engelsk, matematik, geografi og biologi, hvor undervisningen foregår på engelsk. Go Global er et rigtig godt trinbræt, hvis man ønsker at udvide sit engelske ordforråd, ønsker at udfordre sig selv indenfor de naturvidenskabelige fag eller måske endda ønsker at studere på internationalt gymnasium eller i udlandet.

I Gladsaxe Kommune ønsker vi at imødekomme fremtidens krav til den verden, vores børn vokser op i. Alsidige personlige, sociale og faglige kompetencer går hånd i hånd med trivsel og demokratisk dannelse, hvilket derfor er centrale elementer i visionen for Gladsaxes skoler.

Mange af vores børn og unge kommer til at få job, der slet ikke findes i dag, og det stiller andre krav til udviklingen af elevernes kompetencer end traditionelt set.

Vi arbejder på at udvikle Gladsaxe Kommunes skoler, så vores børn og unge kan klare sig godt og trives i et samfund, der vil se helt anderledes ud, stiller andre krav og giver helt andre muligheder, end samfundet i dag.