Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Co-teaching

Gladsaxe kommune har igangsat et udviklingsarbejde, hvor co-teaching afprøves på skolerne i kommunen. Forskningsprojektet er et følgeforskningsprojekt med fokus på det tværprofessionelle samarbejde. I projektet skelnes, der mellem det tværprofessionelle samarbejde, når der praktiseres co-teaching af faglærer og inklusionslærer, og det tværprofessionelle samarbejde mellem skoler og PPR, med særlig fokus på samarbejdsmøder, vejledning og udvikling i praksis i læringsmiljøerne. Samt hvordan de to former for samarbejde understøtter hinanden til gavn for elevers mulighed for nye former for deltagelse.

På baggrund af ovenstående fokus retter følgeforskningen sig mod tre forhold, som i dataindsamlingen adskilles, men som i analyserne kobles til hinanden.

Undersøgelse af det tværprofessionelle samarbejde i klasserummet og på sparringsmøder
Undersøgelse af det tværprofessionelle samarbejdes understøttelse af inkluderende læringsmiljøer ved at undersøge, hvorvidt der skabes mulighed for nye former for deltagelse for eleverne eller mulighed for, at nye elever kan deltage i de sociale og faglige aktiviteter
Undersøgelse af elevernes oplevelse af at være aktiv deltager i læringsmiljøet